SymPhar
SymPhar to polska firma z australijskimi korzeniami. Została założona w 2003 roku. Jej pierwszym celem było wprowadzenie na polski rynek innowacyjnych i przystępnych cenowo leków. Firma co roku wprowadza na rynek nowe produkty. Są to nie tylko leki na receptę, ale również unikalne wyroby medyczne i suplementy diety. Obecnie w Polsce dostępnych jest około 40 produktów, przeznaczonych dla różnych grup pacjentów i konsumentów.
Działania w obszarze
Cele
Zadaniem adStone były działania na rzecz rozpoznawalności i promocji produktu Symnatal Pro Baby (obecna nazwa: SymVital Mama). Jest to suplement diety przeznaczony dla kobiet planujących ciążę, będących w ciąży lub karmiących piersią. Założyliśmy fanpage o nazwie „Od poczęcia do niemowlęcia”, na którym prowadziliśmy komunikację – pojawiały się wątki merytorczyne, związane z produktem i luźniejsze, na które chętnie reagowały mamy. Stworzyliśmy 2 aplikacje „Kim będzie Twoje dziecko?” oraz „Ile będziesz miała dzieci?” – miały one funkcję rozrywkową, ale również ich zadaniem, poprzez opcje udostępniania wyniku czy zapraszania znajomych do wzięcia udziału w zabawie – zwiększenie zasięgu dotarcia fanpage’a. Przeprowadziliśmy również konkurs z nagrodami „Zdrowe przepisy dla mamy” o charakterze edukacyjnym. Równolegle była prowadzona kampania na portalu Facebook. Stworzyliśmy też stronę http://symnatalprobaby.pl/ dedykowaną produktowi. Byliśmy odpowiedzialni za jej merytorykę – tworzyliśmy treści pod okiem Klienta, ale również podjęliśmy współpracę z ekspertkami z zakresu położnictwa i psychologii, by stworzyć kącik z poradami dla przyszłych mam.
Rezultaty
W ciągu 2 lat współpracy zgromadziliśmy na Facebooku 75 000 fanów. Prowadzona na Facebooku kampania oraz kampania AdWords pozwalały docierać do coraz to nowych odbiorców i poszerzać grono potencjalnych konsumentów. Edukacyjny charakter strony www sprawił, że użytkowniczki często na nią powracały po kolejną porcję wiedzy lub informacje o produkcie. Działania z zakresu buzz marketingu pozwoliły aktywnie włączyć się w dyskusje na forach i informować o dostępności i składzie oraz właściwościach produktu. Fanpage i strona www były podstawą do szeroko zakrojonych działań wizerunkowo-promocyjnych, które pozwalały docieranie do potencjalnych konsumentów.