Międzychód to firma lokalna z ponad 100-letnią tradycją, która stawia przede wszystkim na wysoką jakość swoich produktów, przykładając ogromną wagę do ich składu i smaku, dzięki czemu wyróżnia się na polskim rynku FMCG. Od 2014 roku wspieramy działania promocyjne marki profilem na Facebooku.
Na początek współpracy, po szczegółowym przeanalizowaniu działań konkurencji i jej mocnych oraz słabych stron, przygotowaliśmy strategię komunikacji Międzychodu w social media, skupiając się na dwóch celach.
- Cel biznesowy – wzrost świadomości marki na rynku ogólnopolskim oraz wsparcie sprzedaży
- Cel komunikacyjny – budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki i edukacja internautów w zakresie zdrowego jedzenia
Produkty muszą dobrze wyglądać!
Stworzyliśmy oprawę graficzną kanału zgodną z CI – avatar i sezonowo zmieniający się cover. Każda pora roku to inne zdjęcie w tle, z produktami dopasowanymi (po konsultacji z klientem) do największej sezonowej sprzedaży. W ten sposób dodatkowo wzmacniamy promocję najpopularniejszych produktów.
Wyróżnikiem fanpage jest także branding postów, który zwiększa rozpoznawalność marki wśród potencjalnych klientów poprzez ulokowanie logotypu w widocznym miejscu. W ten sposób odbiorcy obywają się z marką i CI firmy. Gdy ktoś udostępnia nasze treści na swoim profilu, to i tak są one bezpośrednio kojarzone z Międzychodem, a to wszystko zasługa brandingu! 🙂
Dzięki skutecznie realizowanej i elastycznej strategii komunikacji angażujemy fanów w dyskusje i zyskujemy liczne reakcje pod postami. Staramy się konstruktywnie oraz dowcipnie odpowiadać na wszystkie komentarze, by budować pozytywne skojarzenia z marką, a jednocześnie zwiększać PageRank.
Produkty Międzychodu jako najlepsza nagroda
Aktywność dodatkowo wspierana była przez konkursy regularnie organizowane na facebookowej tablicy. Każdy z nich cieszył się dużą popularnością (każdorazowo kilkaset zgłoszeń) i budował ogromne zasięgi przy małym nakładzie finansowym ze strony klienta. Fani Międzychodu walczyli o produkty marki, co było dodatkową promocją i jednocześnie pokazywało, jak wiele produkty firmy znaczą dla odbiorców.
Różnorodne treści sprawiają, że obserwowanie fanpage się nie nudzi, bo cały czas staramy się zaskakiwać nowymi, zgodnymi z panującymi trendami, formatami. Wykorzystujemy chociażby gify, real-time marketing czy też posty produktowe.
Międzychód – drugie miejsce w branży!
Jednym z głównych celów fanpage było zwiększenie rozpoznawalności marki i zdobycie lojalnych fanów na Facebooku. Gdy zaczynaliśmy facebookową komunikację, to największa konkurencja już prężnie działała w social media.
Lipiec 2014:
- Pudliszki – 180 tys. Fanów
- Łowicz – 34 tys. fanów
- Kotlin – 15 tys. fanów
- Pamapol – 7 tys. fanów
Dzięki różnorodnym treściom i targetowanym kampaniom udało nam się uzyskać liczne grono fanów marki na Facebooku i wysunąć się na drugie miejsce w naszej kategorii produktowej!
Wrzesień 2017:
- Pudliszki – 180 tys. fanów
- Międzychód – 150 tys. fanów
- Łowicz – 65 tys. fanów
- Primavika – 42 tys. Fanów
- Dawtona – 36 tys. Fanów
- Kotlin – 25 tys. Fanów
Cieszymy się, że swoimi działaniami Facebookowymi nie tylko zwiększamy rozpoznawalność marki, ale także wpływamy na intensyfikację sprzedaży promowanych produktów!
Jeśli chcesz, byśmy opracowali strategię komunikacji także dla Ciebie i zajęli się obsługą w social media Twojej firmy, to napisz do nas, by otrzymać darmową wycenę!