adStone

Międzychód – case study

Międzychód to firma lokalna z ponad 100-letnią tradycją, która stawia przede wszystkim na wysoką jakość swoich produktów, przykładając ogromną wagę do ich składu i smaku, dzięki czemu wyróżnia się na polskim rynku FMCG. Od 2014 roku wspieramy działania promocyjne marki profilem na Facebooku.

Na początek współpracy, po szczegółowym przeanalizowaniu działań konkurencji i jej mocnych oraz słabych stron, przygotowaliśmy strategię komunikacji Międzychodu w social media, skupiając się na dwóch celach.

  1. Cel biznesowy – wzrost świadomości marki na rynku ogólnopolskim oraz wsparcie sprzedaży
  2. Cel komunikacyjny – budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki i edukacja internautów w zakresie zdrowego jedzenia

Produkty muszą dobrze wyglądać!

Stworzyliśmy oprawę graficzną kanału zgodną z CI – avatar i sezonowo zmieniający się cover. Każda pora roku to inne zdjęcie w tle, z produktami dopasowanymi (po konsultacji z klientem) do największej sezonowej sprzedaży. W ten sposób dodatkowo wzmacniamy promocję najpopularniejszych produktów.

Wyróżnikiem fanpage jest także branding postów, który zwiększa rozpoznawalność marki wśród potencjalnych klientów poprzez ulokowanie logotypu w widocznym miejscu. W ten sposób odbiorcy obywają się z marką i CI firmy. Gdy ktoś udostępnia nasze treści na swoim profilu, to i tak są one bezpośrednio kojarzone z Międzychodem, a to wszystko zasługa brandingu! 🙂

międzychód twój międzychód międzychód case study adstone social media

Dzięki skutecznie realizowanej i elastycznej strategii komunikacji angażujemy fanów w dyskusje i zyskujemy liczne reakcje pod postami. Staramy się konstruktywnie oraz dowcipnie odpowiadać na wszystkie komentarze, by budować pozytywne skojarzenia z marką, a jednocześnie zwiększać PageRank.

Produkty Międzychodu jako najlepsza nagroda

Aktywność dodatkowo wspierana była przez konkursy regularnie organizowane na facebookowej tablicy. Każdy z nich cieszył się dużą popularnością (każdorazowo kilkaset zgłoszeń) i budował ogromne zasięgi przy małym nakładzie finansowym ze strony klienta. Fani Międzychodu walczyli o produkty marki, co było dodatkową promocją i jednocześnie pokazywało, jak wiele produkty firmy znaczą dla odbiorców.

Różnorodne treści sprawiają, że obserwowanie fanpage się nie nudzi, bo cały czas staramy się zaskakiwać nowymi, zgodnymi z panującymi trendami, formatami. Wykorzystujemy chociażby gify, real-time marketing czy też posty produktowe.

międzychód case study facebook social media adstone

międzychód social media case study

Międzychód – drugie miejsce w branży!

Jednym z głównych celów fanpage było zwiększenie rozpoznawalności marki i zdobycie lojalnych fanów na Facebooku. Gdy zaczynaliśmy facebookową komunikację, to największa konkurencja już prężnie działała w social media.

Lipiec 2014:

  • Pudliszki – 180 tys. Fanów
  • Łowicz – 34 tys. fanów
  • Kotlin – 15 tys. fanów
  • Pamapol – 7 tys. fanów

miedzychod case study

 

Dzięki różnorodnym treściom i targetowanym kampaniom udało nam się uzyskać liczne grono fanów marki na Facebooku i wysunąć się na drugie miejsce w naszej kategorii produktowej!

Wrzesień 2017:

  • Pudliszki – 180 tys. fanów
  • Międzychód – 150 tys. fanów
  • Łowicz – 65 tys. fanów
  • Primavika – 42 tys. Fanów
  • Dawtona – 36 tys. Fanów
  • Kotlin – 25 tys. Fanów

miedzychod case study

Cieszymy się, że swoimi działaniami Facebookowymi nie tylko zwiększamy rozpoznawalność marki, ale także wpływamy na intensyfikację sprzedaży promowanych produktów!

Jeśli chcesz, byśmy opracowali strategię komunikacji także dla Ciebie i zajęli się obsługą w social media Twojej firmy, to napisz do nas, by otrzymać darmową wycenę!

Social Media
Social Media to potężne narzędzie w rękach sprawnego marketera.
Sprawdź ofertę