adStone

Fuzja smaków, aromatów i… komunikacji Hendrick’s Gin

Dawno, dawno temu, w Ayrshire… Poczekajcie, wróćmy jednak do współczesności i zajmijmy się jedną z najoryginalniejszych destylarni ginu, a konkretniej jej sposobem komunikacji z klientami.  Domyślacie się, o jakiej marce mówimy? Oczywiście o Hendrick’s Gin, który produkowany na niewielką skalę, sam w sobie nie jest trunkiem dla wszystkich konsumentów. Przecież nie bez powodu główne hasło marki brzmi NOT FOR EVERYONE.

Dlaczego Hendrick’s Gin jest tak luksusowy, a na grupkę jego miłośników składają się wyłącznie prawdziwi indywidualiści lub, jak niektórzy chcą być nazywani, koneserzy? Kluczem do sukcesu okazuje się nie tylko sam alkohol, który powstaje w wyniku unikalnego procesu destylacji. Za wszystko (jak zawsze! – krzykną marketingowcy) odpowiada właściwie dobrany sposób komunikacji, który w wykonaniu marketingowców z Hendrick’s Gin jest wspaniałą grą wizualną. A jak wiemy… kupujemy oczami.          

Hendrick’s Gin wiktoriańskim stylu

Jak na niezwykły trunek przystało, Hendrick’s Gin ma bardzo oryginalne opakowanie, które zostało zaprojektowane w iście wiktoriańskim stylu. Butelka wykonana z ciemnego szkła, które dawniej chroniło alkohol przed działaniem promieni słonecznych, otoczona jest banderolką przypominającą apteczne słoje z epoki. W końcu gin jeszcze w XIX wieku uważany był za… lekarstwo! Dlaczego zatem nie wrócić do tej tradycji? Hendrick’s Gin zrobił to w doskonałym stylu.

Mariaż róży i ogórka?

Hendrick’s Gin regularnie zaskakuje odbiorców. Nie tylko designem butelki (za który w 2006 roku otrzymał złoty medal w konkursie Class Magazine). Uwagę przykuwa styl retro, którym marka tak zręcznie posługuje się w komunikacji ze swoimi fanami. Warstwa wizualna oparta jest na spójnej zasadzie, prezentującej fantastyczne i nieprawdopodobne twory rodem z „Krainy Czarów”.

Jak przystało na prawdziwych mistrzów kuglarstwa, brand w warstwie wizualnej „pożenił” tak nietypowy duet jak róża i ogórek. Na pierwszy rzut oka mariaż ten może wydawać się dziwaczny, więc szybko zaczynamy się zastanawiać, dlaczego marka wybrała właśnie taką kompilację? Otóż są to dwa najważniejsze składniki Hendrick’s Gin i z tego właśnie powodu pojawiają się na wszystkich grafikach marki.

Całość oczywiście podsycają efekty tajemniczości i ekskluzywności, dzięki odpowiedniej stylizacji vintage. Aura baśniowości, sennego marzenia, pozwala marce zawładnąć teraźniejszością, intrygując odbiorcę oraz pobudzając jego wyobraźnię do ciągłej pracy.

Dzięki zorganizowanemu konkursowi, Hendrik’s Gin dokładnie sprawdził kreatywność swoich miłośników, zachęcając ich, aby przygotowali mini-historyjki. Jedyny warunek – należało to uczynić w maksymalnie trzech zdaniach. Łatwe? Tylko pozornie. Na podstawie najbardziej nieprawdopodobnych „scenariuszy” powstały przezabawne filmiki, które możemy podziwiać na profilach YouTube i Facebook.  Celebrujmy zatem niezwykłość razem z Hendrick’s Gin!

Sprawdź naszą ofertę brandingu

Design
Design jest zawsze znakiem czasu. Projektanci podążają za trendami
Sprawdź ofertę
Branding
Branding jest zbiorem kompleksowych działań słowno-wizualnych
Sprawdź ofertę