GardenFlora to jedna z największych w Polsce hurtowni ogrodniczych, która swoją działalność prowadzi zarówno online, jak i offline. Wyróżnia się szerokim asortymentem w korzystnej cenie i wysoką jakością obsługi, co w połączeniu przekłada się na tysiące zadowolonych klientów. Od sierpnia 2016 roku wspieramy bydgoską firmę działaniami na Facebooku.
Cele:
- Uzupełnienie działań promocyjno-marketingowych
- Budowanie wizerunku eksperta w dziedzinie ogrodnictwa i opieki nad ogrodem
- Dotarcie do grupy docelowej z różnorodnym i angażującym contentem
- Budowanie wokół marki społeczności zainteresowanej ogrodnictwem
Fanpage GardenFlora miły dla oka!
Na początek zadbaliśmy o komunikację wizualną. Przygotowaliśmy branding dla wszystkich postów, aby treści zamieszczane na fanpage były jak najbardziej spójne.
Identyfikację wizualną marki na Facebooku wsparliśmy efektownym graficznie coverem i logotypem przystosowanym do rozmiarów avatara.
Różnorodność kluczem do sukcesu sklepu ogrodniczego GardenFlora
Przygotowaliśmy strategię komunikacji w social media, opierając się na różnorodnych treściach opracowywanych we współpracy z blogerem ogrodniczym i dopasowanych do grupy docelowej. Aby pobudzać aktywność fanów wykorzystujemy gify, krzyżówki czy też widowiskowe oraz kolorowe zdjęcia.
Promocja postów pozwala nam budować duże zasięgi i zyskiwać liczne interakcje. Promujemy treści, które mają największe szanse zyskać popularność wśród fanów GardenFlory.
By budować pozycję eksperta, stworzyliśmy 12 przyjaznych dla oka infografik, dostosowanych zarówno do bloga, jak i do Facebooka. Na każdy miesiąc przygotowaliśmy grafikę z poradami i sezonowymi warzywami/owocami, czyli informacjami w pigułce, interesującymi nie tylko dla doświadczonych ogrodników. Dodatkowo dla każdej z infografik stworzyliśmy zakładki na Facebooku, aby można było z łatwością odnaleźć je na profilu GardenFlory.
Szukając treści interesujących dla naszych odbiorców i próbując pobudzić także męską część audytorium, przygotowaliśmy tapety z kalendarzem na pulpit na każdy miesiąc. Grafiki były dopasowane zarówno do bloga, jak i na Facebooka. Modelki osadzone w ogrodniczym klimacie cieszyły się dużą popularnością.
Facebook także jako kanał sprzedaży
Wykorzystując założony przez GardenFlorę sklep na fanpage, staramy się zwiększać sprzedaż poprzez osadzenie produktów w tematycznych postach. W ten sposób zwiększamy szansę na konwersje wprost z Facebooka.
Aby zachęcić odbiorców do regularnego śledzenia fanpage, dwa razy w miesiącu publikujemy atrakcyjne zniżki jako oferty na Facebooku, dedykowane właśnie dla fanów GardenFlory.
W celu zaangażowania odbiorców, przeprowadzaliśmy konkursy na facebookowej tablicy. To był doskonały sposób nie tylko aby zwiększyć liczbę interakcji, ale także by pozyskać nowych odbiorców i zwiększyć świadomość marki.
Łącząc treści wizerunkowe ze sprzedażowymi, co miesiąc informujemy również o nowościach w asortymencie GardenFlory. W tym celu także przygotowaliśmy osobny wzór graficzny, który przedstawia nowy produkty w spektakularny sposób 😉
Wizerunkowy filmik miał poprzez ciekawą graficznie oprawę przedstawiać zalety sklepu GardenFlory i korzystania z usług tej hurtowni. Jako że to format preferowany także przez Facebooka, udało nam się uzyskać w ten sposób bardzo duży zasięg przy niskim nakładzie finansowym i cost per view.
Dobre targetowanie = niska stawka
Dzięki dokładnie targetowanym, optymalizowanym kampaniom i grafikom dostosowanym do grupy docelowej (po wcześniejszych testach A/B i wyborze najlepiej konwertującej kreacji) regularnie zwiększamy grono odbiorców GardenFlory.
W ciągu roku udało nam się zwiększyć liczbę fanów na fanpage aż o 7 tysięcy przy bardzo niskim cost per like!
Cały czas współpracujemy z GardenFlorą, nie ograniczając się tylko do Facebooka, ale działając na szerszą skalę i budując pozytywny wizerunek naszego partnera. Mamy nadzieję, że uda nam się dalej owocnie wspólnie pracować, aby zaprzyjaźniona firma rozrastała się i była liderem ogrodniczego rynku ecommerce.