adStone

GardenFlora – case study

GardenFlora to jedna z największych w Polsce hurtowni ogrodniczych, która swoją działalność prowadzi zarówno online, jak i offline. Wyróżnia się szerokim asortymentem w korzystnej cenie i wysoką jakością obsługi, co w połączeniu przekłada się na tysiące zadowolonych klientów. Od sierpnia 2016 roku wspieramy bydgoską firmę działaniami na Facebooku.

Cele:

  • Uzupełnienie działań promocyjno-marketingowych
  • Budowanie wizerunku eksperta w dziedzinie ogrodnictwa i opieki nad ogrodem
  • Dotarcie do grupy docelowej z różnorodnym i angażującym contentem
  • Budowanie wokół marki społeczności zainteresowanej ogrodnictwem

Fanpage GardenFlora miły dla oka!

Na początek zadbaliśmy o komunikację wizualną. Przygotowaliśmy branding dla wszystkich postów, aby treści zamieszczane na fanpage były jak najbardziej spójne.

Identyfikację wizualną marki na Facebooku wsparliśmy efektownym graficznie coverem i logotypem przystosowanym do rozmiarów avatara.

gardenflora case study social media

Różnorodność kluczem do sukcesu sklepu ogrodniczego GardenFlora

Przygotowaliśmy strategię komunikacji w social media, opierając się na różnorodnych treściach opracowywanych we współpracy z blogerem ogrodniczym i dopasowanych do grupy docelowej. Aby pobudzać aktywność fanów wykorzystujemy gify, krzyżówki czy też widowiskowe oraz kolorowe zdjęcia.

gardenflora quiz konkurs adstone social media

gardenflora zaangażowanie posty facebook case study social

Promocja postów pozwala nam budować duże zasięgi i zyskiwać liczne interakcje. Promujemy treści, które mają największe szanse zyskać popularność wśród fanów GardenFlory.

By budować pozycję eksperta, stworzyliśmy 12 przyjaznych dla oka infografik, dostosowanych zarówno do bloga, jak i do Facebooka. Na każdy miesiąc przygotowaliśmy grafikę z poradami i sezonowymi warzywami/owocami, czyli informacjami w pigułce, interesującymi nie tylko dla doświadczonych ogrodników. Dodatkowo dla każdej z infografik stworzyliśmy zakładki na Facebooku, aby można było z łatwością odnaleźć je na profilu GardenFlory.

Szukając treści interesujących dla naszych odbiorców i próbując pobudzić także męską część audytorium, przygotowaliśmy tapety z kalendarzem na pulpit na każdy miesiąc. Grafiki były dopasowane zarówno do bloga, jak i na Facebooka. Modelki osadzone w ogrodniczym klimacie cieszyły się dużą popularnością.

Facebook także jako kanał sprzedaży

Wykorzystując założony przez GardenFlorę sklep na fanpage, staramy się zwiększać sprzedaż poprzez osadzenie produktów w tematycznych postach. W ten sposób zwiększamy szansę na konwersje wprost z Facebooka.

Aby zachęcić odbiorców do regularnego śledzenia fanpage, dwa razy w miesiącu publikujemy atrakcyjne zniżki jako oferty na Facebooku, dedykowane właśnie dla fanów GardenFlory.

W celu zaangażowania odbiorców, przeprowadzaliśmy konkursy na facebookowej tablicy. To był doskonały sposób nie tylko aby zwiększyć liczbę interakcji, ale także by pozyskać nowych odbiorców i zwiększyć świadomość marki.

Łącząc treści wizerunkowe ze sprzedażowymi, co miesiąc informujemy również o nowościach w asortymencie GardenFlory. W tym celu także przygotowaliśmy osobny wzór graficzny, który przedstawia nowy produkty w spektakularny sposób 😉

Wizerunkowy filmik miał poprzez ciekawą graficznie oprawę przedstawiać zalety sklepu GardenFlory i korzystania z usług tej hurtowni. Jako że to format preferowany także przez Facebooka, udało nam się uzyskać w ten sposób bardzo duży zasięg przy niskim nakładzie finansowym i cost per view.

Dobre targetowanie = niska stawka

Dzięki dokładnie targetowanym, optymalizowanym kampaniom i grafikom dostosowanym do grupy docelowej (po wcześniejszych testach A/B i wyborze najlepiej konwertującej kreacji) regularnie zwiększamy grono odbiorców GardenFlory.

W ciągu roku udało nam się zwiększyć liczbę fanów na fanpage aż o 7 tysięcy przy bardzo niskim cost per like!

Cały czas współpracujemy z GardenFlorą, nie ograniczając się tylko do Facebooka, ale działając na szerszą skalę i budując pozytywny wizerunek naszego partnera. Mamy nadzieję, że uda nam się dalej owocnie wspólnie pracować, aby zaprzyjaźniona firma rozrastała się i była liderem ogrodniczego rynku ecommerce.

Nasze inne realizacje!

Social Media
Social Media to potężne narzędzie w rękach sprawnego marketera.
Sprawdź ofertę